lieve donateurs gevraagd

Om onze organisatie te ondersteunen zijn wij steeds op zoek naar sponsors en giften van hondenvrienden.

Vooral ook voor onze fosterhonden in België en Nederland die soms ook te kampen hebben met dierenartkosten.

Mocht je ons financieel willen steunen, dan zouden de honden en wij dit enorm waarderen.

296834843_5458525424205036_6190423271741485923_n.jpg
Algemeen Nut Beoogde Instelling (ANBI).

De belastingdienst heeft ons aangemerkt als een Algemeen Nut Beoogde Instelling (ANBI).
Dat betekent voor u dat donaties aan onze stichting aftrekbaar zijn van de belasting.
Dat geldt voor een gewone gift of voor een periodieke schenking. Op de website van de Belastingdienst leest u meer.

Donateurs van een ANBI mogen hun (gewone) giften aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting.

Om in aanmerking te komen voor de aftrek van periodieke giften, moeten de donateur en de ANBI de gift vastleggen in een overeenkomst.
Wilt u een periodieke schenking vastleggen ten bate van Pandora Stichting, dan kunt u het formulier periodieke gift in geld van de Belastingdienst hier downloaden.
Als u het formulier heeft ingevuld, kunt u deze opsturen naar: Pandora Stichting - T.a.v. de pennnigmeester - Rembrandstraat 47 - 5991 GC Baarlo. Vervolgens zullen wij de overeenkomst verder invullen en ondertekenen en ontvangt u het exemplaar voor schenker van ons retour. Bewaar de overeenkomst bij uw administratie en voer de jaardonatie op bij je belastingaangifte. In januari ontvang je van ons ook een jaaropgave, inclusief het gedoneerde bedrag, het transactienummer en het RSIN/fiscaal nummer.

Waar je verder op moet letten.

Er geld een minimum donatiebedrag van 60 euro per kalenderjaar en het jaarlijkse vaste bedrag en de minimumlooptijd van 5 jaar zijn verplicht door de Belastingdienst. Als je inkomen buiten je schuld door omstandigheden vervalt, dan vervalt de schenkingsovereenkomst, deze vervalt ook automatisch als Pandora Stichting de ANBI-status verliest, of bij overlijden van de schenker. De schenkingsovereenkomst geldt vanaf het kalenderjaar van ondertekening. Donaties van voorgaande kalenderjaren tellen niet mee.

Doneren kan via overschrijving:

Pandora Stichting

NL 62 RABO 0330544578